Jagdigochdu

Jag är trött och jag är ledsen, men vad fan hjälper det?
Hur orkar de som kämpar i flera år? Hur orkar de stå upp de där dagarna i väntan på mensen. Det är tortyr att vänta på att den här månadens försök ska rinna ur mig i form av blod och smärtor. Det är förjävligt att jag inte bara kan få sörja att det inte gått nu heller utan att jag även måste uppleva det fysiskt. Känna hur min livmoder krystar ut det där som blev ingenting. Månad efter månad, 4 dagar av smärta och påminnelse att våra kroppar inte vill. Jag börjar bli så trött. Jag vill bara få hjälp nu, få veta om det är något som är fel och ifall vi kan göra någonting åt det. Just idag vill jag bara fly, jag vill sätta mig på ett flyg någonstans eller gå tills jag inte orkar gå längre. Jag vill inte, hör du det mensjävel. Lämna mig ifred.