Jagdigochdu

Att vara stark
Att vara stark, bita ihop och försöka se målbilden, lilla Du i mina armar. Jag försöker älskade unge, jag försöker vara stark för dig och för vår familj. Jag går igenom undersökningar, jag tjockmobbas av min gynekolog, jag peppas av min personliga tränare, jag kämpar igenom feber, smärta, sorg och försenad mens. Jag gråter inför utvalda och skämtar på min egen bekostnad inför de andra. Jag håller ihop när det känns som att livet har bestämt sig för att gå emot oss. Jag peppar din pappa när han försöker ändra riktning och jag försöker måla upp drömbilder av ett annat sorts liv. Jag vill vara stark för lilla Du, för din pappa,  jag vill orka stå upp när det blåser, hålla ihop oss när livet prövar oss som mest och fortsätta se positivt på den här resan. 
 
Men vi behöver någonting som går vår väg just nu. Någonting som ger oss energin att kämpa vidare.