Jagdigochdu

Fertilitetsutredning
Imorgon börjar vi vår fertilitetsutredning. Vi har valt att göra den genom Cevita care GynStockholm på st Görans sjukhus. Vet inte varför egentligen, här i Stockholm finns det ju mängder med kliniker som arbetar med fertilitet men jag valde att göra det där jag varit på gynundersökning tidigare och vid det tillfället kändes det bra. Känslorna och tankarna kring det här första besöket har varit och är många. Jag har pendlat mellan förtvivlan och förhoppning sedan jag bokade besöket och din pappa likaså. Vi är rädda för vilket besked vi kommer få, även om vi såklart vill veta om något faktiskt är fel så att vi kan göra någonting åt det. Om det nu är så att vi inte kan få dig biologiskt behöver vi börja adoptionsresan så fort som möjligt. Men en sak i taget, som jag har så svårt för... Imorgon är första mötet som kommer innebära samtal om vår bakgrund och en undersökning med eventuellt ultraljud för mig. Idag spenderar i tysta i våra egna tankar, din pappa skriver på sin jobbansökan och imorgon kan inte komma fort nog. En sak mindre som befinner sig i ett ingenmansland utan faktiskt är påbörjat. Vår resa mot lilla du blev krokigare än vi hade tänkt oss, men vi är på väg åt rätt håll det är jag säker på. Och under tiden drömmer jag om barnrum på Pinterest.
 
/Resan mot lilla du