Jagdigochdu

Älskade Lilla Du
Jag vet inte vad som kommer hända imorgon, ifall detta nästa steg är vad som krävs för att äntligen få välkomna dig till vår familj, men jag är beredd att genomgå behandlingar, sprutor och allt vad IVF innebär om det finns ens en liten chans att det vi önskar mest av allt blir sant. Just nu är jag nervös, nervös och pirrig i magen. Det känns nästan som om vi ska på en dejt imorgon, en sån där viktig dejt där stora beslut hänger i luften. Jag har provat kläder, bestämt mig, ångrat mig och provat igen. Jag är rädd, jag är glad, jag är förväntansfull och panikslagen. Det är så stort, det är något nytt och det är något overkligt över hela morgondagen, som gör att det svindlar för mig. Å ena sidan vill jag hoppa fram några månader och se om det faktiskt fungerade, å andra sidan vill jag gå igenom varje sekund och minut av allt det här stora, så att jag minns det och kan berätta för dig om den otroliga resa som krävdes för att vi skulle få dig.
 
Imorgon.
Den här natten är för kort och för lång på samma gång.
 
/Resan mot Lilla Du